Vítězné trofeje i na Babě
8. 7. 2018, Pezinok / SK
Populární závody do vrchu na Pezinské Babě přinesly uplynulý víkend týmu L Racing několik absolutních vítězství. Celá sezóna Mistrovství Slovenska v závodech automobilů do vrchu (MSR PAV) se nese ve znamení napjatých a těsných souboj absolutní špičky. Pezinská Baba však přinesla nečekaný zvrat už po sobotních trénincích, kdy z bojů pro poruchu vypadl Igor Drotár, a to jako hlavní konkurent Věroslava Cvrčka a týmu L Racing. Jednoduché to však není nikdy, jako nám řekl absolutní vítěz závodu Slovakia Baba 2018, a držitel nového traťového rekordu na Škodě Fabia RS 2000.
Věroslav Cvrček ml.: “Na Pezinskou Babu jsme se pokusili nastavit auto podle dat a zkušeností z minulých ročníků. Po sobotních trénincích to opět vypadalo na pokračovaní těsných soubojů, které probíhají po celou sezonu. Já, Igor Drotár a rakouský démon Karl Schlager jsme byli v 0,05 s. Už na cestě zpět z tréninku do servisu však odstoupil Igor Drotár pro poruchu motoru a tím se situace úplně změnila. Namísto tvrdého boje a jízdy na úplném limitu bylo potřeba bezpečně dojet do cíle pro mistrovské body. Proto jsme nasadili jen starší tréninkové pneumatiky. Sobotní první jízdu jsem však pojal i tak bojovně a překonal jsem osm roků starý traťový rekord. I druhou jízdu jsem odjel v příjemném tempu a zvítězil absolutně s celkem velkým náskokem.
V neděli to byla stejná situace, ale protože jsem sem nepřijel jen kvůli bodům, ale také si užít rychlou jízdu, pobavit diváky, posunout trochu dále svoje jezdecké schopnosti, dal jsem do první jízdy vše, kromě velkého rizika. Sobotní čas jsem vylepšil ještě o 1,5 s. Ve druhé jízdě jsem už chtěl trochu pošetřit auto a jel jsem celkem bezpečně pro vítězství. Tato dvě vítězství jsou celkem jiná, než kterákoliv předcházející. Určitě ale nebyla jednoduchá. Nebylo totiž jednoduché jet s vědomím, že nesmím riskovat a technika musí vydržet. Určitě jsem si to neužil, jako když bojujeme o setiny. Dokonce jsme Igorovýmu týmu nabídli zapůjčení si našeho náhradního motoru. Byla to zajímavá zkušenost, která také patří k motorsportu a jsem rád, že jsem to zvládl a neudělal nějakou nesmyslnou chybu. Děkuji svému autu, které fungovalo skvěle. Za možnost startovat a skvělé podmínky k vítězství děkuji L Racingu a za podporu přímo na závodech Rexteamu a rodině.”