Obě Fabie RS2000 v akci
5.6.2019 Šternberk/CZ, Sliven /BG
Minulý víkend měl Rexteam celkem rušno. Plamen Kamburov se rozhodl pro svůj další start při závodě do vrchu ve Slivenu. Zrušený závod slovenského mistrovství na Jahodné u Košic byl nahrzen na jednom z nejslavnějších a nejstarších závodů ve střední Evropě – Ecce Homo ve Šternebrku. Plán byl více než jasný: pokračovat ve skvěle nasazené formě a colkových vítězstvích. A to i přesto, že Věroslav Cvrček ml. má už teď dobře nakročeno k obhajobě absolutního titulu Mistra Slovenska. Na rozdíl od většiny dalších podniků MSR PAV, však Šternberk nabídl jen dvě treninkové jízdy v Sobotu a dvě měřené jízdy v neděli. Navzdory prvním vynikajícím časů, dopadly pro Věroslava špatně. Z bojů jej vyřadila jezdecká chyba.
Věroslav Cvrček ml: “Ecce Homo původně nebylo v našem kalendáři, proto jsme Fabiia RS2000 evo2 přislíbili k pronájmu do Bulharska, kam poskytujeme naše auto celou sezonu. Po zrušení Jahodné se do kalendáře zařadil Šternberk. My jsme připravili Fabii RS2000 evo1 se kterou jsem jezdil v sezonách 2016 a 2017. Auto jsme vyladili podle našich poznatků z minulé sezony. Auta jsou prakticky stejná. Motor, transmise, karoserie, podvozek naprosto jsou stejné. Rozdílná je jen hmotnost, toto auto je těžší, a vnější vzhled. Byl bych spokojený s body za 2-3. místo. Od prvního tréninku se mi jelo ale moc přijemně, auto fungovalo fantasticky a časy byly skvělé. Náskok na konkurenci byl velký. Věděl jsem, že asi přidají, ale i já jsem měl velké rezervy. Všechny naděje ale skončily v druhé zatáčce, kdy jsem trefil obrubník a ulomil disk předního kola. S autem bylo možné jet dále, vůbec tam nebylo kolo, auto se smýkalo po rameni. Proto mě mrzí, že jsem asi po dvou kilometrech dostal červenou vlajku a musel zastavit. Narozdíl od ostatních mi z auta netekly žádné kapaliny a myslím, že jsem měl dostat šanci jet. Třeba bych nakonec vybojoval pár bodů, ale hlavně tomuto sportu chybí podobné příběhy a akce. S trochou nadsázky některým jezdcům přistane moucha na okně a chtěli by opakovanou jízdu a pak se diví, že jsou tam do 19h do večera. Auto bylo jinak v pořádku, mechanici mi na trať přivezli jiné kolo a normálně jsem odjel do depa. Je mi líto, že jsem svojí chybou nedokázal vybojovat vítězství hlavně kvůli L Racingu a mechanikům Rexteamu, kteří odvedli náročnou a perfektní práci při přípravě obou Fabií. Pozitivní je naše rychlost, že i s těžším autem můžeme bojovat o vítězství. A druhá Fabia vyhrála druhý závod Bulharského mistrovství v řadě.”
Ján Lipták jako manažer týmu, který tentokrát na kopci nestartoval, dodáva: „Neexistuje dôvod hnevať sa na Věroslava, keď takýto pretekár dáva do svojho remesla absolútne všetko. A vtedy sa stávajú aj chyby, je to normálna súčasť motoristického športu. Jediná dôležitá vec, na ktorej záleží, je, že sa všetci jazdci vrátili domov bezpečne v jednom kuse…“
Plamen Kamburov, vítěz závodu do vrchu ve Slivenu: „Tento víkend jsem zažil neuvěřitelný závod. Jízda s Fabií RS2000 na suchu je fantastický zážitek. Povedlo se nám opět zvítězit. I přes Věroslavův start na závodě v České republice, mi kontroloval data z telemetrie a poradil mi, kde lze získat nějaké desetinky.“