Z úspěšné Bohemky na Dobšínský kopec
19. 7. 2019, Mladá Boleslav / CZ
Automobilové soutěže a závody automobilů do vrchu jsou na programu profesionálního týmu L Racing v průběhu celého léta. K tradičním slovenským šampionátům se uplynulý víkend přidal i ten český se slavnou Rally Bohemia. A už tento víkend následuje největší a nejslavnější slovenský závod do rchu Dobšínský kopec.
Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi byla domácí soutěží pro Věroslava Cvrčka ml., který už tento víkend osedlá kopcový speciál v cestě za druhým titulem Mistra Slovenska. Na “bohemku” si připravil rovněž Škodu Fabii, v tomto případě slo ale o starší specifikaci S2000. Po druhé usedl na sedačku spolujezdce Tomáš Prokorát. Navzdory náročným podmínkám si v tvrdé konkurenci vybojovali 10. místo celkově a 8. ve třídě 2.
Věroslav Cvrček ml.: “Na začátku bych chtěl poděkovat týmu L Racing a všem reklamním partnerům za možnost startovat na této významné soutěži. Přestože jsme startovali se slabším a starším autem, nechtěli jsme tam být jen do počtu. Hodně jsme se věnovali přípravě auta, náhradních dílům a doladění veškerých detailů. Měli jsme jeden kratší test. Pořadatel připravil krásné, náročné a hlavně z velké části nové tratě. To navíc zkomplikovalo počasí, které bylo naprosto proměnlivé a téměř nikdo neměl stejné obutí. Nalm se první volba nepovedla, odstartovali jsme na 3 slickách střední směsi a jednom měkkém slicku, ale už od první RZ pršelo, tak jsme použili další 2 měkké slicky z rezervy a jeli ostatní RZ odjeli na 3 měkkých a jedné střední. Téměř všude pršelo a byla spousta bláta. Pro zbytek soutěže bylo zásadní, že jsme to dokázali projet bez problému a bez velké časové ztráty. Na další sekci jsme obuli mokré pneu na přední nápravu a na zadní jsme měli měkký slick. To byla dobrá volba a dokázali jsme zajet slušné časy. Dokonce jeden fantastický 4. čas absolutně. To způsobily chyby mnoha posádek před námi, kteří při zkracování jedné zatáčky udělali defekt pneumatiky. My jsme to měli poznamenané, takže jsme se tomu milstu vyhnuli. Ještě cennější ale byly dvanácté časy na posledních dvou zkouškách etapy. V neděli ráno jsme pokračovali v pěkném tempu, cítili jsme velkou podporu fanoušků, jelo se nám skvěle, zajeli jsme jsme jedenáctý, šesnáctý a hlavně osmý čas na nejdelší a nejzrádnější zkoušce soutěže. I druhá nedělni sekce pokračovala skvěle dva jedenácté časy na kratších zkouškách byly téměř maximum, co jsme dokázali na suchém asfaltu v kopcovitém charakteru z armosferického auta dostat. Před druhým průjezdem 22km dlouhé zkoušky Radostín začalo pršet. Někteří měli měkký slick, my měli střední slick. Navíc asfalt na první části byl neuvěritelně kluzký, museli jsme jet krokem, být opatrní na brzdné body. V dalších částech zkoušky se adheze několikrát diametrálně změnila, naštěstí se ná povedlo se tomu přizpůsobit a využít skvělé jízdní vlastnosti našeho auta. V cíli z toho bylo senzační 8. místo, ale hlavně ztráta jen 0,85s/km na vítěze zkoušky Kalle Rovanperu. Navíc ztráta jen 7s na úřadujícího mistra světa Kopeckého a dokonce umístění před Václavem Pechem. Celkově jsme dokončili na 10. místě. Určitě to byla jedna z nejtěžšich soutěží, které jsem jel a myslím, že jsme ukázali stabilní a slušné časy. Děkuji spolujezdci za skvělý rozpis, při druhé společné soutěži fungovala spolupráce opravdu skvěle. Podpora L Racingu a Rexteamu byla stejně důležitá. Protože se jedná o naši domácí soutěž, mohli jsme se opět spolehnout i na silnou podporu fanoušků. Věřím, že se nám v budoucnu povede zajistit co nejvíce startů, abychom naši výkonnost posouvali co nejvýše.”
Ján Lipták, manažér a jazdec tímu L Racing: “Najprv sa chcem poďakovať Věroslavovi za skvelú reprezentáciu nášho tímu na Rally Bohemia, rovnako aj našim partnerom za možnosť štartovať na tomto podujatí. Jedno významné podujatie však už strieda ďalšie; vzhľadom na malú vzdialenosť je Dobšinský kopec náš domáci. Preteky absolvujeme v hojnom počte a verím, že nám okrem počasia bude priať aj športové a technické šťastie.”